Mina två första praktikdagar!

Im sorry for my baaad update,vart jätte trött efter
praktiken så har latat mig men nu när jag är
hemma tänker jag visa er liiiite grejer jag gjort
under tiden jag befunnit mig i Salong Strandklippet
i Jönköping!!



Ett MÅSTE på väg till Jönköping,
MUSIK på högsta nivå ( måste
vakna till ) och mitt underbara
lipgloss ;)


Ni vet att det finns folk som leker något dom
VERKLIGEN inte är? Jag testade på det,
och jag lovar de va jätte skooojj!!!

Jag lekte frisör, hihi!!



PS. Första gången jag
pröva på dessa uppsättningar!




Prövo uppsättning på tio min; fläta på vardera
sida och en riktig slarvig bulle!
(mitt bena, extra nice!!)




Mittbena igen med flätor på vardera sida! utsläppt
hår med lagom tupering.. Håret funkar bakåt men
ändå på sidan..




Min egna lilla favo,
såå brukar mitt hår se ut!




Snurra på håret! Fixade snebena och virvlade
båda sidorna bakåt, tupperade och satte upp
en slarvig bulle på endast fem min!





En mer "fin" uppsättning, sneluggen sätter
man upp som på bild nr2, virvel på andra sidan
som på bild nr3, och sedan en lagom tuppering
och en lite finare bulle..




Här sitter jag varje torsdag och fredag och det är livet!!
Salong Strandklippet, Jönköping.





SÅÅÅ ROLIGT HADE
JAG MED KAMERAN!




Det är så himla skoj att lära sig! Tack för mig, Kärlek..

Kommentarer
Postat av: sara

hej där :) du, jag hade tänkt fråga dig en sak.. jag har svart hår, eller väldigt mörk brunt hår och jag är ganska mörk, inte jätte men mörk iallfall :) men ja tycker det är ganska tråkigt med en färg så ja undrar om du vet någon fin färg som jag skulle kunna slinga mitt hår med.. ja tänkte kastanjefärg på slingor.. men hur blir det på mörkt hår? :) tack på förhand.

2009-08-28 @ 20:33:14
Postat av: salle

2009-08-28 @ 20:42:06
Postat av: salle

Fixa Ranas hår! =)

2009-08-28 @ 20:42:59
Postat av: Linda :D

shuu du kan bli min nya hairstylist, riktig fint var det :)

2009-08-28 @ 20:51:47
Postat av: Therese

Hej Sara! åh älskar frågor :D! att färga på såpass mörkt hår och förvänta sig en ljusare nyans går dessvärre inte, då ska du ha i blekningsmedel vilket inte är jätte bra för håret men de är iaf den metoden man får använda sig av om man vill ljusna upp mörkt hår, men kastanje färg är jätte fint på mörkt hår faktis, då rekomenderar jag ljus kastanjefärg.. Blekningsmedel är iaf svaret! Om jag inte besvarat din fråga som du velat, fråga gärna mer! Kram



Hej Salle! ja looovar ja vill fixa allas hår, men rana bor ju inte hemma så vi får aldrig tid till de, men de kommer! Föresten, varesig du vill eller ej, ska ha prövokaniner snart, Killar dvs. ska klippa dig, Dont take no for an answer!



Hej Elbiii Linda! Vilken tur att du bor i Jkpg, kom fredagar ska fixa dig för utgång ;) the bomb linda



2009-08-28 @ 21:02:20
URL: http://nyatherese.blogg.se/
Postat av: Salle

Hon kommer ju hem till Skövde ikväll, fixa en make over till henne! :)

Men däremot får du hålla tassarna borta från mitt hår, =)

2009-08-28 @ 21:08:29
Postat av: Therese

Salle: HAHAHA du tror du har ngt val eller? Rana e ju inte framme föräns vid elva o dåå e ja ute o äter gooo mat på festivalen!

2009-08-28 @ 21:10:16
URL: http://nyatherese.blogg.se/
Postat av: diyana

fina uppsätingar du gör =) äntligen börja du blogga igen

2009-08-28 @ 23:02:33
URL: http://diianoosh.blogg.se/
Postat av: Sara

hej igen haha! åh läste din gamla blogg att du kommer från syrien, jag med ! :) tycker du är sjukt snygg, helt insane faktiskt! men.. aa till hår frågan, så om ja ska till frissan vad ska ja säga då.. att ja vill bleka mitt hår och sen ha ljusa kastanjefärgade slingor, förlåt kanske dum fråga men aa inte riktigt van vid att färga och sånt bara klippa haha, pusspuss

2009-08-28 @ 23:34:34
Postat av: Salle

TÖÖÖNT! Hem med dig senast innan 00!!!!! ;)

Om du är extra snäll då KANSKE du kan få fixa min frilla, lalala! :P

2009-08-29 @ 01:17:07
Postat av: Therese

Hej sarroshe! aa faktis, va där i somras fem veckor, d va klockrent!:D saknar det sooom faaaaan. Nae va du e gullig, då måste du ha vackra ögon! Nej nej absolut inte, finns inga frågor som e dumma! Om frisören e duktig kommer han eller hon säga att du behöver en blekning innan du färgar slingor, för om du inte gör de kommer det inte alls bli någon skillnad. Sen har ju alla frisörer en färgbok där du får plocka ut exakt vilken färg du vill ha, de kanske en 6a du e ute efter, men gå till salongen o kolla på deras färger innan du bestämmer dig, de nog bäst! Kramisar

2009-08-29 @ 01:25:54
URL: http://nyatherese.blogg.se/
Postat av: Sara

Okej hayati :) det skall jag göra.. ha det underbart! och keep it up med bloggandet för jag älskar din blogg, läste din gamla hela tiden och har bara väntat på att den nya ska sätta igång :) haha! puss på dig!

2009-08-29 @ 14:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0